یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بر اساس مطالعات صورت گرفته در پرونده سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ یاسوج، عوامل او
خلبان هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ یاسوج عامل اولیه سقوط نبوده است
عبارات مهم : ایران
بهرام پارسایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه «کمیسیون اصل ۹۰، ۲۵ اردیبهشت نشستی را با حضور وزیر راه و مسئولین مربوطه از شرکت هواپیمایی و شرکت فرودگاه ها و کمیته بررسی سانحه داشت» اظهار داشت: ما یکسری مکاتباتی داشتیم که جواب مشخصی دریافت نکردیم و علی رغم صراحت قانون و همینطور تاکید وزیر محترم راه مبنی بر تسریع در ارسال مدارکی که کمیسیون درخواست کرده متاسفانه با گذشت دو ماه یا جواب نگرفته ایم و یا تعدادی از جواب ها با استعلام کمیسیون غیرمرتبط است.
وی با بیان اینکه «طبق قانون، عدم پاسخگویی به مکاتبه کمیسیون اصل ۹۰ و یا پاسخ غیرمرتبط جرم تلقی می شود» تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر این عنوان بوده و در صورت ادامه این روند نسبت به معرفی این افراد به دستگاه قضایی اقدام خواهد کرد.
خلبان هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ یاسوج عامل اولیه سقوط نبوده است
نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه «کمیسیون اصل ۹۰ مصمم پیگیر جمع آوری اطلاعات و تکمیل پرونده اتفاق سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ یاسوج است و نتیجه نهایی در قالب گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه می شود»، یادآور شد: ما قطعا اطلاعات دقیقی را در اختیار قضات پرونده خواهیم گذاشت تا مسیر این پرونده با اطلاعات کامل تری طی شود.
پارسایی اظهار کرد: پیش از این می درخواست کردند خلبان هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ یاسوج را مقصر مهم این اتفاق جلوه دهند ولی خوشبختانه رویه عوض شد، ما مستندات کاملی داریم که دلایل سقوط را مشخص می کند و روشن است که عامل اولیه سقوط، خلبان نبوده است اگرچه خلبان می تواند به عنوان عامل ثانویه درصدی مقصر باشد ولی عوامل مهم تخلفات دیگری است که ربطی به خلبان ندارد و رعایت هر کدام از آن اصول صد در صد می توانست مانع این سانحه دلخراش شود.
یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بر اساس مطالعات صورت گرفته در پرونده سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ یاسوج، عوامل او
این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به تغییرات صورت گرفته در ریاست شرکت هواپیمایی آسمان، این تغییرات را امیدوارکننده ندانست و گفت: استعفای رییس شرکت هواپیمایی آسمان چندین ماه بعد از سقوط هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ یاسوج در صورتی می توانست امید بخش و اثرگذار باشد که فردی خارج از تیم قبلی که سهل انگاری آنها از عوامل مهم سقوط بود جایگزین می شد نه مدیر فنی شرکت که عدم اجرای مکاتبات و امریه صادر شده است از سوی شرکت ATR به وسیله ایشان یکی از دلایل مهم سقوط هواپیما بوده است.
وی با اشاره به سانحه چند روز گذشته هواپیمای ATR پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ رشت، اظهار کرد: اگر همین اتفاق در مسیر پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ یاسوج رخ می داد به علت ارتفاعات آن منطقه می توانست منجر به سانحه دلخراش دیگری شود که خوشبختانه این اتفاق به خیر گذشت.
خلبان هواپیمای پایتخت کشور عزیزمان ایران ـ یاسوج عامل اولیه سقوط نبوده است
واژه های کلیدی: ایران | خلبان | کمیسیون | شرکت هواپیمایی | اخبار اجتماعی
دانلود فایل ها
توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد...